donderdag 29 december 2011

Wat te doen met het leven.

Goed.

De kerstdrukte is voorbij.
Het is vakantie.
Ik heb net ontbeten met crackers met roomboter en suiker (geen fatsoenlijk ontbijt) en de Elle gelezen.

Ik kan er niet onderuit: het is schrijftijd. Er zijn geen excusen meer. Er is tijd. Er is een laptop met een volle accu. Er is koffie.

Eigenlijk is het ook een beetje goede-voornemens-tijd. Want NYE (zoals iedereen dat tegenwoordig noemt) komt er weer aan. Ik heb al jaren geen goede-voornemens-lijstje meer, want het is ieder jaar hetzelfde met sporten en minder ongezond leven enzo. Maar dit jaar, jongens en meisjes, pak ik het héél anders aan.

Een tijdje geleden ben ik namelijk begonnen met een heel ander soort lijstje. Ik ben een lijstje aan het maken met alles wat ik meegemaakt, gezien en gedaan wil hebben. Ik heb voor mezelf besloten dat, wanneer ik alles van het lijstje gedaan heb, mijn leven succesvol en geslaagd is. Misschien is het wel nuttig om een doel in je leven te hebben ofzo. Volgens de theorie van The Secret moet je er eigenlijk een moodboard bij maken, met plaatjes.

De laatste keer dat ik ging knutselen plakte ik mezelf vast aan de tafel, dus dat doen we maar niet.

Het doel van het opschrijven is in ieder geval dat ik nooit meer kan vergeten wat ik nou zo graag wil bereiken in het leven (want geloof me: ik denk heel vaak 'dat moet ik nou eens doen!', om het vervolgens weer te vergeten). Tot nu toe is mijn lijst niet grandioos lang (stiekem dacht ik binnen no time honderden wensen opgeschreven te hebben, maar helaas).

Ik heb er nu zes:

1. Oesters eten (ja ongelooflijk, maar dat heb ik dus nog nóóit gedaan)
2. Die kerk binnengaan (er is zo'n kerk in stad S., waar ik al jaren dagelijks langs rijd/wandel/fiets en waar ik dus nog nooit binnen ben geweest en die er juist heel theatraal en oud en dus uitnodigend uit ziet).
3. De piramides zien
4. Een tropisch eiland zien (Hawaï, Malediven, Bali: in ieder geval met een blauwe zee, witte stranden, zon en tropische beplanting)
5. Een ballonvlucht maken
6. Heel erg lang haar hebben (dat wil ik nu al jaren, maar ik blijf er te veel af laten knippen bij kapper S.)

Ik geloof niet dat drie tot en met zes op de korte termijn haalbaar zijn, dus ik start maar met de oesters en de kerk. Wie mee wil doen: meld u aan!



En verder wens ik jullie allemaal een spetterend 2012 met een lekker lelijk plaatje!

3 opmerkingen:

  1. The Secret is echt het ultieme recept voor teleurstellingen hoor. Wil je dat leuke huis? Doe alsof je er al woont! Heel handig, als je dat massaal gaat doen.
    Maar lijstjes en doelen zijn altijd goed ;) Wil je trouwens in Schiedam naar de kerk? En wil je dan een dienst bijwonen of alleen naar binnen gaan?
    Succes met alles! En jij ook een gelukkig nieuwjaar gewenst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben inderdaad ook niet echt overtuigd van The Secret, haha. Maar het doelenlijstje heb ik daar ook niet op gebaseerd :')

    En nee, niet in Schiedam! Een andere stad S., lekker mysterieus hè.
    Maar dan ga ik niet naar de dienst, gewoon alleen naar binnen gaan. Ik ben helemaal niet gelovig, zou me kapot schamen als iedereen daar gaat staan zingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil wel mee naar de kerk.
    Maar de oesters sla ik over!

    Overigens wil ik ook wel mee naar het tropische eiland!

    En veer.. DAT PLAATJE, WAAROM?
    x

    BeantwoordenVerwijderen